ליצירת קשר :














נפגעתי בתאונת דרכים מה עלי לעשות?

במקרה של תאונת דרכים ולאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני  אנו ממליצים בחום כי תתייעצו עם עורך דין מומחה לנזקי גוף בכלל ותאונות דרכים בפרט  על מנת שידריך אתכם בנוגע לזכויותיכם השונות ,אנו נביא להלן מספר פעולות בסיסיות שיש לעשות בכל מקרה של תאונת דרכים איננו ממליצים בשום אופן לנסות ולנהל מו"מ או לסלק את התביעה מול חברת הביטוח ללא ליווי משפטי מתאים   .
כאמור לאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני וקבלת ייעוץ משפטי מתאים יש לפנות למשטרת התנועה הקרובה אליכם ,להצטייד בפרטי הרכב המעורב לרבות פרטי חב' הביטוח והנהג ולהוציא אישור משטרה על התאונה , חשוב לשמור על התיעוד הרפואי כגון תעודות מיון ,הפניות לבדיקות השונות כגון פיזיותרפיה ובדיקות מומחים, כן יש להקפיד לשמור על קבלות של נסיעות ,רכישת תרופות והוצאות התייעצויות רפואיות ו/או הוצאות לרכישת או שכירת אביזרים רפואיים כגון קביים ו/או כסא גלגלים והכול על מנת לקבל החזר מחב' הביטוח  .
באם היה פינוי באמצעות אמבולנס יש לשמור את שטר החיוב ולשלוח אותו לחב' הביטוח בהקדם על מנת שתדאג לסילוקו או במקרה של תאונת עבודה החיוב ישלח לביטוח לאומי.
 
להסבר נוסף על תאונות דרכים נא לחץ כאן
 
נפגעתי בתאונת עבודה מה עלי לעשות ?
 
במקרה של תאונת עבודה ,הנפגע זכאי לפיצוי הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחב' הביטוח של המעביד (במקרה של רשלנות) ואם מדובר בתאונת דרכים ,מביטוח החובה של הרכב המעורב.
ההמלצה החשובה גם במקרה זה היא להתייעץ בהקדם עם עורך דין מומחה בתחום ,החשיבות של התייעצות מקבלת משנה תוקף במקרה של תאונת עבודה לאור העובדה כי ישנם מספר מסמכים שצריכים להמציאם למוסד לביטוח הלאומי (לרבות אלה שעליהם צריך להחתים את המעביד) על מנת שהנפגע ימצה זכויותיו ומה שנרשם בטפסים אלה הינו קריטי מבחינת השפעתו על זכויות הנפגע בהמשך ולכן מאד חשוב לקבל יעוץ משפטי מקצועי בטרם מילוי הטפסים מה עוד שהנפגע אינו מודע בדרך כלל למלוא זכויותיו .
למידע נוסף העניין תאונות עבודה נא ללחוץ כאן  
 
האם לשתף פעולה עם חוקרי חב' הביטוח ?
 
לאחר פגיעה בתאונה, פעמים רבות חב' הביטוח שולחת נציגים מטעמה שהינם חוקרים פרטיים על מנת לנסות ולדלות מידע אודות התאונה מהנפגע.
יש לזכור כי החוקרים הינם עובדי חברת הביטוח ובהיותם כאלה הרי שנאמנותם נתונה אך ורק לחב' הביטוח ,על אף שלרוב הם מציגים מצג לפיו הם מנסים לזרז את הטיפול בתביעה או להשלים את הפרטים החסרים על מנת שתזכו לקבל את הפיצוי בהקדם , יש לזכור כי בהיותם מקצוענים מגויסים הרי שכל מסירה של גרסה שאינה מדויקת או מבולבלת עלולה להיות בעלת השלכה הרסנית על התביעה ועל זכויותיכם כנפגעים ,יש להניח תמיד כי כל שיחה עם החוקר, הן פנים אל פנים והן טלפונית הינה מוקלטת ומתועדת ,חב' הביטוח יכולה להשתמש בהקלטות לצורך דחיית תביעתכם (השימוש בהקלטה מותר בביהמ"ש ) על כן המלצתנו היא להימנע משיחה עם חוקרי חב' הביטוח ללא קבלת ייעוץ והכנה מקדימים ובמידה וצריך ללבן מספר עניינים הרי שהחקירה תוכל להתבצע במשרדנו תחת עינינו הפקוחות והמפקחות .
 
במקרה של תאונת עבודה האם לפנות למוסד לביטוח לאומי לבד?
 
אנו לא ממליצים על פנייה למוסד לביטוח הלאומי ("המל"ל" ) ללא ייעוץ משפטי על ידי עו"ד מומחה לתאונות עבודה ,הפנייה למל"ל כרוכה במילוי טפסים המתארים אופן התרחשות התאונה,אי מילוי נכון או לא מדויק של אופן התרחשות התאונה עלול להביא לדחייתה בשלב ראשון על ידי המל"ל ובשלב מאוחר יותר על ידי חב' הביטוח מה עוד שהנפגע נדרש פעמים רבות להופיע בפני ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי ,משרדנו ילווה אתכם בייעוץ משפטי ורפואי מתאים לפני הבדיקה ובערעורים על החלטות הועדות הרפואיות שהינן מקפחות ביותר במקרים רבים ומצריכות התערבות של ועדות ערר ואף ערעור לבית הדין לעבודה במקרים אחרים  .
להסבר מקיף בעניין תהליך קביעת הנכות וזכויות הנפגע מול ועדות הביטוח הלאומי נא לחץ כאן 
 
 
האם אני זכאי לקבל מקדמה על חשבון הפיצוי הסופי במקרה של תאונת דרכים?
 
המחוקק השאיר בפני הנפגע את האפשרות לקבל "תשלום תכוף" או מקדמה על חשבון הפיצוי הסופי במקרה של תאונת דרכים ,התשלום נקבע בהתחשב במספר גורמים כגון ההכנסות לפני ואחרי התאונה ומקורותיהם וכן ההוצאות שהנפגע מוציא על קיומו, ריפוי וההוצאות על סיעוד במקרה הצורך .
תחילה משרדנו שולח על פי החוק "דרישה לתשלום תכוף" ואם תוך 60 יום מיום משלוח הדרישה חב' הביטוח אינה שועה לדרישתנו הרי שעומדת לנפגע האפשרות להגיש באמצעותנו בקשה לביהמ"ש הנקראת "בקשה לתשלום תכוף" וביהמ"ש יפסוק בעניין.
התשלום יכול להיות באמצעות סכום חד פעמי שיש בו כדי לכסות הוצאות חד פעמיות או תשלום חודשי עד להכרעה סופית בתביעה .
משרדנו מתמחה בניהול מו"מ יעיל ועניני עם חב' הביטוח במקרה של דרישה לתשלום תכוף וייצוג בביהמ"ש במקרה הצורך לאחר מכן.
 
בני תלמיד בית ספר נפגע בחופש הגדול ושבר את היד וכיום סובל מנכות מה  זכויותיו?
 
נא ראו את הקישור הבא למאמר הרלוונטי   תאונות תלמידים -ילדים-אישיות.
 
 
נתקלתי בבור בכביש / מדרגות שבורות/בליטה במעבר/מפגע אחר שגרם לנפילתי ונגרם לי נזק גוף , מה עלי לעשות?
 
יש לצלם את המפגע בהקדם האפשרי לרבות תיעוד תאריך (למשל על ידי צילום במצלמה המראה תאריך או באמצעות הנחת עיתון יומי ליד המפגע וצילומו יחד עם העיתון),תיעוד המפגע הינו בעל חשיבות רבה שכן במקרים הרבים הגורם האחראי למפגע ממהר לתקנו מה שמביא לקושי ראייתי בהוכחת הסיבה לפגיעה.
לאחר תיעוד המפגע משרדנו יברר על מי נופלת האחריות לתחזוקת (עירייה,קבלן,אולם אירועים,מבנה פרטי וכד' ) ויפנה לגורם המתאים בדרישה לפיצוי.
 
חב' הביטוח הציעה לי סכום פיצוי לפני שפניתי לעו"ד האם לקבל?
 
התשובה היא לא .
הסכומים המוצעים על ידי חב' הביטוח לנפגע הלא מיוצג נמוכים משמעותית מאלה שהיה מקבל אם הוא פונה למומחה נזיקין .
הנפגע אף אינו "חוסך" תשלום שכר טרחת עו"ד שכן ממילא עו"ד מומחה דואג שחב' הביטוח תוסיף את שכר טרחתו לפיצוי והנפגע מקבל פיצוי "נטו"
על כן יש לפנות למשרדנו בהקדם האפשרי ואנו נדאג למקסם את הפיצוי המגיע לכם.
לפניה למשרדנו נא לחץ כאן
 
 
נהג הרכב בו נסעתי ושהיה מעורב בתאונה נהג ללא רישיון מתאים /ללא ביטוח תקף ,האם אני זכאי לפיצוי?
נפגעתי בתאונת "פגע וברח" ואינני יודעת זהות הנהג/ הרכב/המבטח, האם אני זכאית לפיצוי ?? 
 
בשני המקרים המתוארים המחוקק דאג לפיצוי הנפגע על ידי קרן שהוקמה במיוחד למקרים שבהם אין כיסוי ביטוחי תקף לתאונה
לקרן זו קוראים "קרנית-קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים" ועליה נופלת החבות לפיצוי הנפגע במקרה של היעדר כיסוי ביטוחי מתאים ,למעשה הנפגע הינו אדיש לזהות נותן הפיצוי בין אם מדובר בחב' ביטוח "רגילה" ובין אם מדובר ב"קרנית" שכן מבחינתו הוא אמור לקבל אותם סכומים וזכויותיו שמורות   .
 
מתי מתיישנת תביעה במקרה של תאונת דרכים או תאונת עבודה?
 
בשני המקרים התביעה מתיישנת בתוך 7 שנים מיום התרחשות התאונה אלא אם כן מדובר בקטין שכן אז מרוץ ההתיישנות מתחיל בהגיעו לגיל 18 (למעשה התביעה מתיישנת בגיל 25) .
הגשת תביעה לביהמ"ש עוצרת את מרוץ ההתיישנות.
 
מתי מתיישנת תביעה לפיצוי על פי פוליסת ביטוח תאונות אישיות/תלמידים/פוליסת ביטוח חיים /אובדן כושר עבודה ? 
 
התביעה מתיישנת בתוך 3 שנים מיום התרחשות התאונה אלא אם מדובר בקטין שכן אז מרוץ ההתיישנות מתחיל בהגיעו לגיל 18 (למעשה התביעה מתיישנת בגיל 21)
הגשת תביעה לביהמ"ש עוצרת את מרוץ ההתיישנות.
 
 
 
נשמח לענות לשאלות נוספות ונא לפנות אלינו טלפונית  או באמצעות השארת פרטיכם כאן  
 

סאבא אמיר -משרד עורכי דין Copyright © 2010 כל הזכויות שמורות .. האתר והאמור בו, אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל הנעזר ו/או המשתמש במידע המופיע באתר, עושה זאת על אחריותו הבלעדית. משרד עו"ד אמיר סאבא באמצעות עו"ד אמיר סאבא או מי מעורכי הדין והעובדים בו, לא ישא בכל אחריות לתוצאה ו/או נזק ישaיר ו/או עקיף, מכל סוג שהוא, שייגרם בגין שימוש שיעשה במידע המופיע באתר זה. לקבלת יעוץ משפטי חוקי יש לפנות למשרדנו כל הזכויות שמורות

לייבסיטי - בניית אתרים