ליצירת קשר :














 
 תאונות דרכים 




מהי תאונת דרכים ?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר תאונת דרכים כדלקמן:
"תאונת דרכים" - מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של  הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי; "

מה נחשב רכב מנועי על פי החוק ?

 
להלן הגדרתו בחוק הפיצויים :
רכב מנועי" או "רכב" - רכב הנע בכוח מכני על פני הקרקע ועיקר ייעודו לשמש לתחבורה יבשתית, לרבות רכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנוע בכוח מכני בכביש ורכב נגרר או נתמך על ידי רכב מנועי, ולמעט כסא גלגלים, עגלת נכים ומדרגות נעות;"
 
כל תאונה המערבת רכב מנועי הכשיר לנוע בכביש כגון:רכב פרטי,קטנוע, משאית ,טרקטור ,טרקטורון, מלגזה ואפילו רכבת מהווה למעשה תאונת דרכים (למעט חריגים בודדים המפורטים בחוק)
 
דוגמאות לתאונות דרכים על פי החוק :

פגיעה על ידי רכב באופן ישיר, פגיעה תוך כדי ירידה ו/או עליה לרכב ,תאונה תוך כדי נסיעה באוטובוס כגון נפילה עקב עצירה פתאומית או עקב איבוד שיווי משקל,תאונת דרכים כתוצאה מטריקת דלת מכונית או תא מטען על יד הנפגע,פגיעה מהתפרצות מים חמים של רדיאטור,פגיעה כתוצאה  מהחלפת גלגל כתיקון דרך או כהכנת הרכב לנסיעה (למעט תיקון בידי אדם שזו עבודתו כגון עובד מוסך או עובד גרר)

 
מי זכאי לפיצוי ?
1.נהג הרכב :במידה והינו בעל רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב המעורב ופעל על פי תנאי הרישיון (למשל הרכבת משקפי ראיה או נהיגה ברכב אוטומטי בלבד ).
2.כל נוסע שהיה בתוך הרכב או בתהליכי כניסה או יציאה מהרכב . 
3. צד ג' :כל אדם הנפגע על ידי הרכב בין אם בצורה ישירה ובין אם בצורה עקיפה (כמו למשל נזק נפשי שנגרם לקרוב משפחה עקב צפייה בתאונה ו/או ידיעה על תאונה  בה היה מעורב בן משפחה מדרגה ראשונה) .
  

 
יש להדגיש כי פעמים רבות מנסות חברות הביטוח להתחמק מתשלום פיצויים על יד התכחשות לחבותן לפצות את הנפגע באמתלות שונות ומשונות כגון טענות שאין מדובר ברכב מנועי ו/או שאין מדובר בתאונה כהגדרתה בחוק לכן חשוב מאד להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום לפני מסירת גרסה לחברת הביטוח או לנציגים מטעמה שכן מדובר בדרך כלל בחוקרים מקצועיים וחלק מתפקידם הינו להביא לדחיית תביעת הנפגע לפיצוי.
 

סאבא אמיר -משרד עורכי דין Copyright © 2010 כל הזכויות שמורות .. האתר והאמור בו, אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל הנעזר ו/או המשתמש במידע המופיע באתר, עושה זאת על אחריותו הבלעדית. משרד עו"ד אמיר סאבא באמצעות עו"ד אמיר סאבא או מי מעורכי הדין והעובדים בו, לא ישא בכל אחריות לתוצאה ו/או נזק ישaיר ו/או עקיף, מכל סוג שהוא, שייגרם בגין שימוש שיעשה במידע המופיע באתר זה. לקבלת יעוץ משפטי חוקי יש לפנות למשרדנו כל הזכויות שמורות

לייבסיטי - בניית אתרים